یک باغ ویلا در اطراف تهران

مقالات و اطلاعات مربوط به خرید، اجاره و زیبا سازی باغ ویلا

یک باغ ویلا در اطراف تهران

مقالات و اطلاعات مربوط به خرید، اجاره و زیبا سازی باغ ویلا

روش های نورپردازی باغ ویلا

در این مقاله از مطالب آموزشی حوزه دکوراسیون و رسیدگی به باغ ویلا، این بار به تکنیک ها و روش های نورپردازی مدرن دنیا برای ویلا، باغ و حیاط خواهیم پرداخت. 

حتما می دانید که نورپردازی یکی از مهم ترین عواملی است که با هزینه نه چندان زیاد می تواند جلوه و زیبایی باغ ویلای شما را چند برابر کند. 

پس در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان قرار بگیرد.

نورپردازی چشم انداز باغ ویلا می تواند مواردی باشد که حیاط خلوت شما را از ابتدایی تا پوسیدگی بالا می برد ، اما انجام یک برنامه روشنایی برای حیاط شما می تواند یک پروژه ارعاب آور باشد. اما هیچ ترسی ندارید ، زیرا این امر ضروری نیست. به Landscape Lighting 101 خوش آمدید ، جایی که شما را با یک مرور کلی در مورد انواع مختلف نورپردازی که در یک منظره مشاهده می کنید و دقیقاً همان کاری که هرکدام از آنها قرار است انجام دهیم ، خواهیم دید. ما نگاه خواهیم کرد:

  • چه چیزی در حیاط شما روشن شود؟
  • انواع روشنایی چشم انداز؟
  • نحوه استفاده از نورپردازی چشم انداز؟

مانند بسیاری از موارد زندگی ، کمتر می تواند بیشتر باشد - و این مورد هنگام روشنایی چشم انداز است. غریزه شما ممکن است روشن کردن همه چیز باشد: هر جزئیات ، هر درخت ، هر گره و هر لنگه. اما علاوه بر به طور بالقوه اجرای صورتحساب شما ، این حیاط را نیز تمیز می کند.

آنچه فضای خاصی را در طول شب خاص می کند بازی نور و تاریکی است ، ویژگی هایی برجسته که ممکن است در طول روز به آن توجه نکنید و با استفاده از فرم ها و گیاهان موجود در حیاط خود ، کنتراست و سایه ایجاد می کنید. بازی با این عناصر باعث ایجاد فتنه و درام می شود و فضایی کاملاً روشن با آن روبرو خواهد بود که در آن می خواهید بمانید.

چه چیزی را در منظره باغ ویلا شما روشن می کند؟

پس چه چیزی را نور می کنی و چه چیزی را در تاریکی ترک می کنی؟ در اینجا سه ​​مورد است که باید در نظر بگیرید:


  1. ویژگی های موجود در حیاط خود را که دوست دارید مشخص کنید. شاید این یک حوضچه یا یک درخت بسیار خاص است - برجسته کردن کسانی که نور دارند ، آنها را نشان می دهد.
  2. نمایشی را به مناطقی اضافه کنید که ممکن است در طول روز مشخص نباشد. یک دیوار سنگی ساده می تواند در شب هنگام چرای چراغ و سایه ، شخصیتی کاملاً جدید به خود بگیرد.
  3. به عملکرد فکر کنید. یک عرشه با پله ها یا یک مسیر پر پیچ و خم باید روشن شود تا اطمینان حاصل شود که می توانید بدون خطر آسیب دیدگی در حیاط خود حرکت کنید.

و همیشه یک ورودی جذاب و پر نور را در نظر بگیرید. ورودی به درستی با نور به خانه شما با اطمینان می تواند اعضای خانواده یا مهمانان را در حین ایجاد جذابیت مهیج و گرم پذیرایی راهنمایی کند.


انواع روشنایی چشم انداز برای باغ ویلا

حالا که می دانید چه چیزی را می خواهید روشن کنید ، چگونه واقعاً آن را انجام خواهید داد؟ چند نوع اصلی وسایل ثابت وجود دارد که می خواهید هنگام تهیه برنامه روشنایی خود با آنها آشنا شوید. در زیر انواع مختلفی از روشنایی که ممکن است در یک منظره پیدا کنید آورده شده است:

چراغهای روشنایی / Floodlights

تفاوت بین نورافکن و نورگیر در گسترش پرتو کاهش می یابد. Spotlights پرتویی متمرکز و باریک از نور را که معمولاً حدود 45 درجه است طراحی می کند. هدف گذاری و تنظیم ساده تر است به گونه ای که اگر به دنبال برجسته کردن نقاط خاص نمایش ، مانند جزئیات معماری یا ویژگی های چشم انداز هستید ، یک نورافکن بهترین انتخاب شما خواهد بود.


چراغهای سیلاب به طور کلی دارای پهنای پرتوی گسترده تر ، تا 120 درجه هستند. اگر به دنبال ایجاد نور بیش از مناطق عمومی مانند جاده ترافیکی یا تعداد زیادی هستید ، از چراغ روشنایی استفاده کنید. برای ایمنی و دید کلی بهتر است.

روشنایی درون شهری

یک چراغ زیرزمینی یا به خوبی نور ، به طور معمول یک قطعه شکل دایره ای است که مستقیماً درون زمین نصب می شود ، و اغلب برای روشنایی مسیرهای پیاده روی و مسیرهای رانندگی استفاده می شود. Ingrounds واقعاً ظرافت و دیداری از ویژگی های حیاط شما را بالا می برد. این کمک می کند تا درام و جو با تأثیر نورانی ایجاد شود که کل یک درخت یا ساختار را روشن می کند. همچنین شخصیت هایی را که در اطراف حیاط ایستاده اند ، siluet می کند. کسانی که شما نمی توانید در یک شب معمولی ببینید. آنها بهتر است با نورهای فکری مخلوط شوند ، اگر و چه زمانی می توانید آنها را مخلوط کنید ، اما روشنایی به تنهایی می تواند یک راه حل روشنایی قوی باشد.

از آنجا که چراغ های زیر زمینی در زمین پنهان هستند ، جلوه واقعی نور همان چیزی است که از آن برجسته می شود. در مورد زیرزمین ، مطمئن شوید که از آن استفاده می شود تا حضور پررنگی را در حیاط خود روشن کنید. نگران نخواهید بود از درختان باغ یا گلهای کوتاه؛ روی درختان و دیوارهای باغ تمرکز کنید.

همچنین ممکن است از زیرزمین ها برای روشن کردن مسیرهای رانندگی جهت ایمن سازی ناوبری از طریق دروازه ها و مناطق زیادی استفاده شود. اینها نیاز به رتبه بندی مناسب وسایل نقلیه مناسب برای اتومبیل هایی دارند که از روی آنها رانندگی می کنند. یکی را انتخاب کنید که قوی باشد و از وزن کافی برخوردار باشد. همچنین پیشنهاد می شود با یک گزینه LED بروید ، زیرا درجه حرارت رنگی شفاف دارند که در تاریکی بسیار درخشان به نظر می رسند و هزاران ساعت ماندگار می شوند. WAC Landscape Lighting LED 3 in. Light Inground نمونه ای عالی از زیرزمینی است که همه این موارد را ارائه می دهد.

چراغهای پست در فضای باز

چراغ های ارسال شده (و پسر عموی محکم آنها ، چراغ های بولارد) به برجسته کردن مسیر خانه شما کمک می کنند و بدون روشنایی بیش از حد نورهای آفتاب ، صدای محیط را تنظیم می کنند. پست های بلند برای نورپردازی مسیرهای درخشان و بخش های طولانی از فضا که در تاریکی گم می شوند بسیار عالی هستند. پست های کوتاه تر برای مسیرها و راه راههای کوچک به خوبی کار می کنند.

ملاحظات مهم:

تعداد چراغ ها: برای فهمیدن تعداد چراغ های پست شما نیاز دارید ، به قطر نور که در اطراف پست قرار دارد توجه کنید. سپس وسایل بعدی خود را خارج از آن فضا تنظیم کنید. ارتفاع فیکسچر به شما در تعیین مکان مناسب کمک می کند در حالی که عملکرد نور به شما این امکان را می دهد که در جای مناسب قرار داشته باشد. انجام این کار به جلوگیری از نگاه حیاط مانند باند هواپیما کمک می کند. در صورت امکان ، وسایل را در هر طرف مسیر قرار دهید ، به جلو و عقب کار کنید تا یک ورودی موثر و دعوت کننده ایجاد شود.

روشنایی مسیر باغ ویلا

چراغ های مسیر یک پایه اصلی در فضای باز است که همه حیاط ها باید داشته باشند. مشابه چراغهای پست به این دلیل که آنها نشانگرهای نوری ایجاد می کنند که یک خط را پایین می کشند ، چراغهای مسیر در مقایسه کوتاه تر و کوچکتر هستند. چراغ های مسیر به راحتی جذابیت را مهار می کنند و البته باعث می شوند پیاده روی در امتداد مسیرها ایمن تر شود.


ملاحظات مهم:

اندازه: هنگام انتخاب چراغ مسیر ، ارتفاع را در نظر بگیرید. برای درخشش خوب و حتی درخشان ، چراغ های مسیر باید در حدود 14 اینچ ارتفاع نصب شوند.


مقیاس: از نظر مرزها ، مسیرهای شما باید از یک طرف از پیمان / مسیر حرکت کنند. مجدداً به قطر نوری که در اطراف فیکسچر قرار دارد توجه داشته باشید و چراغ های خود را در خارج از این مناطق نصب کنید تا از ازدحام زیاد جلوگیری کنید.

مواد: چراغ مسیر شما باید محکم باشد و از موادی ساخته شود که در برابر خوردگی و سایش مقاومت می کنند. شیشه های آهک سودا در تمام فصول سال سخت می ماند. چراغ های مسیر LED بسیار پیشنهاد می شوند ، زیرا با کاهش مصرف برق هزینه های کم را حفظ می کنند و با گزینه هایی در دمای رنگ ، خنک می شوند. یکی را پیدا کنید که باعث افزایش نمای بصری نمای بیرونی خانه شما می شود.

سایر چراغ های لهجه چشم انداز

عرشه و چراغ قدم

به عنوان یک لهجه برای جزئیات معماری مورد استفاده قرار می گیرد و گذرگاه ایمن را به پله های تاریک اضافه می کند ، چراغ های عرشه و پله مستقیماً در حیاط حیاط حیاط یا دکوراسیون نصب می شوند. همچنین می توان از آنها برای شستشوی کم نور دیوارهای سنگی ، روشن کردن فضاهای تفریحی استفاده کرد.


نور استخر باغ ویلا

آبزی نورافکن! همچنین شبیه به کانون توجه است ، اما ساخته شده است که در آب غوطه ور می شویم تا درام واقعی را به ویژگی های آب در فضای باز اضافه کنیم.


چراغ Hardscape

چراغ های Hardscape به لطف فناوری LED علاوه بر جدید بودن در نورپردازی چشم انداز هستند. این چراغ های ریز با براکت ها یا فلنج هایی هستند که روی سازه هایی نصب شده اند که برای شستشو و چرای دیوارها با نور نصب می شوند.

چگونه یک منظره باغ را روشن کنیم؟

احساس غرق نشوید - انواع زیادی از چراغ ها و فضای زیادی برای قرار دادن آنها وجود دارد. یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید برای انجام پروژه خود انجام دهید این است که یک چراغ قوه خوب و پرقدرت را با یک اپتیک کم نور بکشید و شب هنگام وارد حیاط خود شوید. سپس با نور بازی کنید. ببینید چه چیزی جالب و یا چه چیزهایی مناسب نیست.


در اینجا به جلوه های مختلف نورپردازی چشم انداز می پردازید که ممکن است بخواهید امتحان کنید:


روشنایی بالا

به عنوان یک لهجه برای جزئیات معماری مورد استفاده قرار می گیرد و گذرگاه ایمن را به پله های تاریک اضافه می کند ، چراغ های عرشه و پله مستقیماً در حیاط حیاط حیاط یا دکوراسیون نصب می شوند. همچنین می توان از آنها برای شستشوی کم نور دیوارهای سنگی ، روشن کردن فضاهای تفریحی استفاده کرد.

روشنایی بالا یکی از اساسی ترین اشکال روشنایی چشم انداز است. از آن برای ایجاد درام با ساختار یا درخت بلندتر استفاده می شود. می توانید تنه درختان (عموماً بزرگتر) یا قسمت زیرین سایبان درخت را روی درختان بزرگتر یا کوچکتر برجسته کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد